Menu:
deel deze site op:

Nieuws en events

Zoeken

deel dit artikel op:

BPost door de ogen van blinde en slechtziende gebruikers

BPost door de ogen van blinde en slechtziende gebruikers

ZOC-SBPV hield begin mei een korte online bevraging om een eerste zicht te krijgen op het gebruik van de diensten van BPost  door blinden en slechtzienden. Hoe vaak bezoeken ze postkantoren en postpunten en voor welke doeleinden, en in welke mate ervaren ze deze postkantoren en postpunten als toegankelijk? We kwamen ook te weten hoe de respondenten de dienstverlening en de website van BPost beleven.

48 blinde en slechtziende personen deelden op enkele dagen tijd hun ervaringen met BPost via de enquête. Daar zijn we heel blij mee en we danken hen van harte. Wie wil meewerken aan toekomstige bevragingen, kan contact met ons opnemen (zie: resonantiegroepen).  Naast de technische en strategische expertise, is de inbreng van de ervaringen van blinde en slechtziende personen voor ZOC-SBPV bijzonder waardevol en onmisbaar.

We bezorgden de resultaten aan de Nationale Hoge Raad voor Personen met een Handicap, in het kader van een advies aan BPost naar aanleiding van de nieuwe BPost beheersovereenkomst. de nieuwe beheersovereenkomst met BPost.

Klik hier voor de resultaten van de enquête over BPost (pdf).